2011. május 9., hétfő

Agyalás úgy általában a programozásról Vol. 2

Az előző postban a tehetséget  jártam körbe...jó szarul... Én marha. Na mindegy.
Szal érdekes igy kicsit beleátni a dolgokba, engem leginkább egy legóra emlékeztet. Van egy valag előregyártottt cucc amit össze kell lapátolni, hogy az elképzelésednek a leginkább megfelelő működést produlkálja.Kicsivel több szabály van mint a legóban és nem is mindegyik olyan egyértelmű mint két legókocka összeillesztése, de a nagyon-nagyrésze logikus. Mivel az ember előregyártott elemekből dolgozik alap, hogy nem a leghatékonyabb program jön össze. Öszintén? Le van szarva. De tényleg.
A legtöbb mostani számítógép még a használtak is ez elmebeteg erőmű. (legalábbis a gyermekkorom c64 verzióihoz képest). Ledarálnak mindent. A mostani telefonomban 1ghz-s proci ketyeg az első pécémben meg 233Mhz.A másik hogy kit izgat ha egy progi 1, 30 vagy 500 MB? Csak otthon kb 5gb hdd-m van különböző gépekben és ez kezd az általános lenni. Szal ha nem a legtömörebb az ember progija annak két oka lehet, amit az ember elképzelt cuccot csak kerülőúton lehet összelapátolni az adott "elemekből" (ez a kisebbik) a nagyobbik az egyszereű slendriánság. Persze ebben a fő szempont a lustaság mert minek irjak rövidebb osztályt kevesebb metódussal ha már kész van és ujrafelhasználhatom, de csak egy metódushívást használok belőle? Vagy kit érdekel, hogy ez két vagy egy sor? :
  1. System.out.println();
  2. System.out.println("akarmi");

  1. System.out.println("\nakarmi");
 Ez mindenesetre (ha még valaki el fogja olvasni) alaposan ki fog borítani pár embert. Sok szempontból igazuk lesz, de amibe én belelátok "megélhetési" programozásba abban a következő kritériumok a végső célok: Legyen kész határidőre, túl nagy problémák nélkül működjön. Igen ebben a sorrendben. Le van fosva mennyire komplikált vagy gány a kód. Menjen és időre. Pont.
 Majd ha gyakorlottabb leszek nyilvánvalóan le fogom nyesegetni a marhaságokat , de addig tök büszke vagyok az összelegózott dolgoaimra :) A következő postokban ezekről fogok irkálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése